Wednesday, June 29, 2011

::Israk & Mikraj ; 27 Rejab 1432 Masihi::





“Maha Suci Allah , yang telah menjalankan hambanya (Muhammad) pada malam hari dari Masjidil-Haraam (di Mekah) ke Masjidil-Aqsa (di Palestin) yang Kami berkati sekelilingNya untuk memperlihatkan kepadanya tanda tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami . Sesungguhnya Allah jua lah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui “ . (Surah Al-Israak:1)

27 Rejab 1432 masihi .
Selamat menyambut israk & mikraj . semoga perjalanan hidup kite mendapat keberkatan daripadaNya .
Sesungguhnya , peristiwa Israk dan Mikraj itu merupakan ujian dan mukjizat yang membuktikan kudrat atau kekuasaan Allah Subhanahu Wataala. Allah Subhanahu Wataala telah menunjukkan bukti-bukti kekuasaan dan kebesaran-Nya kepada Baginda Sallallahu Alaihi Wasallam .
Peristiwa peristiwa penting yang berlaku sebelum , semasa , dan selepas berlakunya israk mikraj perlu lah dihayati oleh semua umat Islam di dunia ini . Dengan menghayati setiap detik detik bersejarah yang telah Rasullullah mengharungi demi untuk mempertahankan Islam , secara tidak langsung , kita dapat menanamkan perasaan sayangkan Allah dan Rasul melebihi segalanya . bersama sama lah kita memperbaiki kelemahan diri masing masing sempena hari yang mulia ini . 
ISRAK MIKRAJ – 27 REJAB 1432 .







BEST tak ? kalau best , LIKE jewppp . HEHE . :)

No comments:

Post a Comment

komen laa cket , takkan baca jewpp . HEHE :)