Monday, June 6, 2011

:: "King of the Fruits" ----> DURIAN :) ::

haa , post kali ney adalah yg berkaitan ngn buah buahan pebret yg terdapat kat Malaysia ney . macam aku , aku sgt sgt laaa GILA kan buah duyan ney . bagi laa bape buah bakul or guni penuh ngn duyan , kompem aku ley abeh kan taw ! HUHU ! tapi , bese laa tu , ape
yg kite SUKA , CINTA bangat , mesty laa owang len xske kan . It's normal beb ! aku xkesah pown pada mereka mereka yg xske tuhhh , for me , asal aku da dapek makan buah pebret aku , it's totally ENOUGH ! HAHA ! puas beb ! puasssssss ! 



act , mase mudo mudo dolu aku xde laa minat sgt buah duyan ney . aku xske sbb bau dye kuat . tapi ble first time rase , perghhhh , sodap aiiiiihhhh ! sejak tuhhh , aku terus minat n ske gila gila laa kat duyan tuhh . aku mesty akan tunggu musim durian tiba , n xsabar sabar untuk pegi ke pasar pasar utk membeli nya menggunakan wit tabung . HAHA ! *addicted tuhhh :)

Durian fruit contains a high amount of sugar, vitamin Cpotassium, and the serotonergic amino acidtryptophan, and is a good source of carbohydratesproteins, and fats. It is recommended as a good source of raw fats by several raw food advocates, while others classify it as a high-glycemic food, recommending to minimise its consumption.




... its odor is best described as pig-shit, turpentine and onions, garnished with a gym sock. It can be smelled from yards away. Despite its great local popularity, the raw fruit is forbidden from some establishments such as hotels, subways and airports, including public transportation in Southeast Asia.

OMG ! bru bwak balik , orang sebelah dahh intai intai taw ! bau nye yg sangat kuat ley wt orang aware tentang kehadirannya . HAHA ! betapa dahsyat penangan buah ini kepada penduduk setempat . HUHU . tu xpe laa lagi  bagi mereka yang menggemarinya , tapi cmne lak kepada meka yg xske , xminat , xley bau , dll , ? HAHA , kesian kan kat dowang , terpaksa laa tahan hidung dowang . bak kate ore nogori , ta dapek den nak nolong eyh ! HUHU ! :)

tadi gi pasar malam , beli duyan sebijik je ! sebab mak usu xbagi makan banyak banyak , sebab takut demam . alaa , relak laa , duyan tuh yg demam tengok kita taw ! HUHU ! *peace ! :)

ney laa gupe duyan yg kita makan td ! HEHE ! sedapppp ! :)

*tetiba aku terfikir , alangkah best nye lau aku ade kebun duyan seniri ! wahhhh , tiap2 ary aku ley makan duyan ney . pree gtu ! hmm , ney kne pasang angan angan utk beli tanah nnty , then ley tanam pokok duyan seniri . hasilnya , anak cucu cicit aku dapat merasa buah duyan dari pokok seniri . HUHU ! *berangan laa ko wanny ! insyaAllah , amin ! :)

p/s: dahh laa tuhh , lau aku cte pasai duyan ney kang , ade yg aku terliuq lagi neyy ! HUHU ! *arap arap xdemam laa , selepas membedal sebuah  sebijik duyan seorang diri ! HAHA ! chill laa :)




BEST tak ? kalau best , LIKE jewppp . HEHE . :)

No comments:

Post a Comment

komen laa cket , takkan baca jewpp . HEHE :)