Saturday, July 30, 2011

:: RAMADHAN ! we meet again dear . Alhamdulillah . :) ::



"Salam.. nama saya Syaaban. Saya ingin mengucapkan selamat tinggal kerana jiran saya, Ramadhan sudah menjelma bersama isterinya iaitu Rezeki dan kedua-dua anaknya, Sahur dan Iftar. Mereka akan ditemani oleh ketiga-tiga cucunya, Rahmat, Barakah dan Keampunan. Mereka akan pulang selepas 30 hari dengan menaiki pesawat Eid Airlines. Hargai mereka dan anda akan mendapat berkat. insyaAllah".















Ramadhan is around a corner ! yeahh , ari ISNIN ney kite dah setat pose setat menunaikan ibadah puasa untuk tahun ney . Bila da nak masuk bulan Ramadhan neyy , aku kena banyak2 kan amalan , tambahkan sifat MAHMUDAH , sifarkan @ kurangkan sifat2 MAZMUMAH . Kita kena sentiasa beringat dan saling mengingatkan , supaya puasa kali ney lebih bermakna daripada yang sudah .  InsyaALLAH . :)

Ramadhan kali neyyy , aku fully time with my femly . Almaklumlahh cuti sem sampai 4 bulan kan , haaa , hamekkk kauuu terperap jewppp laaa kat uma tuhh smpai berlapok . HAHA . It's okayyy ahhh , ble ag nak dpt moments cmney ann , nnty next2 sem dah tapat cuti lelame smpai lebam cmneyyy . Syukur jewppp ahhh k . HAHA . yippieeee . 

Berpuasa , bersahur , berbuka , bertarawih bersama sama ahhh . besttttttnyeeee . Sebut pasal tarawih , aku berazam this Ramadhan aku nak wat sungguh2 ahhh , means , if bolehh , xmo ahh cengelat cengelat drpd tak g masjid . HEHE . Hope so ahh . HIHI . Bila time berbuka jewppp , mesty aku akan g merayap ke bazar Ramdhan mencari juadah tambahan . Salunya aku akan beli kuih pelita , ngan ikan pari bakar . Tapi , bila smpai jewppp sana , macam2 nak beli , sampaikan tak cukup tangan . HAHA . NAFSU ! memang jahat kan . isk3 . *eh eh , hang yang xpandai kawal nafsu , hang ckp dye jahat lak , penamporr nak ? HAHA .

So , aku berazam gak ahhh , xmo jejakkan kaki ke bazar Ramadhan ag ahhh sebab aku tanak membazir dahhh . Membazirkan amalan syaitonnnnnnnnnnn ! aku tamo ahhhh jadik fren ngan dyeeee . puiiiiii ! HAHA . tapi , tapi , tapikannnn , lau g sekali sekala tape kann . HUHU . 

Dikesempatan ini , aku nak ucapkan selamat berpuasa di bulan Ramadhan pada tahun ney . Sama sama lah kita memperbanyakkan amalan dan pahala di bulan yang penuh keberkatan ini . Semoga amalan yang kite kerjakan diterima Allah . Amin . Dan dalam masa yang sama , banyakkan bersedekah kepada mereka yang memerlukan , kita bantu orang , ALLAH bantu kita . InsyaALLAH . :)



**********
Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarakh

**********

***time to reflect , time to ponder , 
how we can serve Allah better***

:)

BEST tak ? kalau best , LIKE jewppp . HEHE . :)

No comments:

Post a Comment

komen laa cket , takkan baca jewpp . HEHE :)