Sunday, July 3, 2011

::Tanpa ADAB kita jadi manusia yang tak kenal erti HORMAT::

Adab itu PERLU

Ok , ADAB ! ape tu ape tu ? mungkin ramai yang amek mudah pasal adab ney . Mungkin ade yang akan kata , relax laaa weyy , aku hormat kau ape . HORMAT ?? HAHA . Beb , macam ney , kau sebenarnye tau x ape maksud ADAB dan HORMAT tu ??? both are related to each other ok . Harap maklum !! So , kalau korang xHORMAT kat seseorang , thats mean korang xde ADAB tu , and same laa kalau korang xde enough ADAB , korang xkan boley HORMAT orang dengan sebaik baik nye . That’s simple babe !

Kite hidup ney bermasyarakat , so , as simple as it is , u all must RESPECT each other . Korang kne be respect of each other feelings . Tolonglaahhh , Allah bagi akal kat korang untuk digunakan , bukan untuk disimpan dalam kotak biskut . HEHE . Sorry to say , aku paling pantang betul kalau ade yang xrespect each other , tapi dye nak orang respect dye . Eh eh baiiii , lu ingat lu tu sape ?? We are the same , human beings ok . Remember !!!

Why aku mara sgt neyyy , mesti korang wondering right ? HAHA . Aku sangat sangat laa geram ngan perangai ‘mereka mereka ‘ yang xberADAB dan seterusnya tidak pernah nak CARE and HORMAT pasal orang laen .  Geram ok , geram . Rasa cam nak je gi tunjal kepala orang orang itu , and said , “Heyyy u !! can u be respect of others ; about their feelings ?? Don’t be too selfish , even we are not in the same race , but we are 1 MALAYSIA . Kalau nak berjoget joget tengah tengah malam camney like crazy people do , Please , go to the club , and do by your own business , don’t ever ever interupt people by your act like Monkey in the zoo . so , PLEASEEEE !!

Siyesli , sebal gler ati aku dengan perangai orang yang cmtu . HOT beb ! Imagine eh , korang sedap sedap nak tidur , ade orang pasang speaker lagu bollywood ala ala disko kuat kuat . Korang boley tahan je ke ? Mesti tak kan . Same goes to me laa . Memang rasa nak sound je mereka mereka tuh , tapi sebab kan aku maseh waras lagi and kuat iman , aku SABAR kan jelaa diri ini . Buat ape kite nak gaduh ngan orang gila camtu kan ? Terkinja kinja macam dunia ney dye punya . Entah entah , ‘air setan’ pown dye da teguk , sebab tu jadi cmtuh . Wallahualam .

And at last , around 1.00 a.m baru laa dorang benti daripada melakukan ‘senamrobik’ . HAHA . Mungkin dah penat kowt , ataupun Pak polisi dah sound . Dorang ney degil , wat kepala sendiri , polis dah datang pown dorang xpedulik , yang penting dorang enjoy  .  Jadahnye kan ! Dalam kol 1.30 a.m barulahh suasana bertukar menjadi sepi , tapi aku still xley tido , akibat perasaan sebal yang xberkesudahan tuh , PERHAPS . HAHA . Aku pown xsedar ble aku tertidur . HEHE .

Ok , dah abeh da cter aku . Aku just nak remind laa , kite ney kan manusia , ade akal , pape hal , sebelum buat tuh , sebelum nak nyusahkan orang dengan perangai kite tuh kan , elok lahh kite pikir masak masak ye . Jangan sampai orang meluat dengan kite ney dah lerr . And lastly , tolong lahhh tambah ADAB , tolak RUDE , darab HORMAT , dan bahagikan KASIH SAYANG sesama makhluk . Sekian , terima kasih . If ade salah silap , Maaf ye , kite ney manusia biasa , xlepas daripada melakukan kesilapan , dan aku pown da maafkan korang baiii , tapi ingat , BE RESPECT in all aspect . Assalam . J

BEST tak ? kalau best , LIKE jewppp . HEHE . :)

No comments:

Post a Comment

komen laa cket , takkan baca jewpp . HEHE :)